Lil´J checkar in

När alla mina vänner har haft smeknamn så har jag aldrig kallats för något annat än Jessie. Apo, min andra hälft, själsfrände eller pojkvän som man också kan säga brukar kalla mig för Jess. Jess för mig är "Ja" och "diskmedel".
Därför har jag nu bestämt mig för att själv hitta på ett smeknamn och historien bakom namnet går tillbaka tills när jag föddes:

"Det var en underbar kväll den 2 maj 1987, då ett vackert barn föddes (alltså jag). Mina äldre syskon var i extas och alla ville de vara med och bestämma vad jag skulle heta. Min mamma ville att jag skulle heta Julia, men det var det ingen som gillade (kanske tur det). Sedan sa någon men Jessica då?!... Men mamma tyckte det lät för hårt... Eftersom jag inte fick något namn direkt, kallade de mig för "lilla J" eftersom alla mina äldre syskon började sina namn på J så skulle självklart jag börja med ett J också. Men tur nog hade min mamma, sin mamma vid sin sida och min underbara mormor kom då på namnet som jag fick. Jessie, sa hon, det blir ett bra namn. Alla höll med och så fick det bli. Däremot så finns det ett namn som jag lyckligtvis inte fick (skämt åsido) Jessica. Alla som heter Jessica brukar någon gång kallas för Jessie. När jag då presenterar mig för andra människor än som känner mig, tror de alla att Jessie är ett smeknamn för Jessica, men så är inte fallet. Jag heter Jessie!

Men ibland önskar jag att jag hade ett sånt där coolt smeknamn, som bara tillhör mig. Eftersom de kallade mig "Lilla J" innan jag hade fått mitt namn, så tänker jag nu börja använda det som mitt smeknamn. Eftersom jag är ganska kort, så passar det bra med "lilla". Däremot så känns det lite tråkigt att ha det på svenska, då jag kan ha det på engelska istället och då blir det lite mer kaxigt. Därför så börjar jag nu kalla mig för "Lil´J.

Älska dina nära och mycket!
- Lil´J -


Kommentarer
Postat av: Jennie

hej söta syster. ville bara kolla in din blogg, mycket fin. kanske du ska döpa om den till "LILLA J och stora världen"....?

Ha det fint. älskar dig / Jennie

2009-09-21 @ 15:46:24
Postat av: Du är inte så dum du :D tack för idén

2009-09-22 @ 16:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0